Går säkert att lösa om man fixar att hitta rätt i IE 8 labyrinten. Som ovan nämnda länk säger -
""Case #6 is a tough one""Jag har visserligen kommit en bit på väg att IE 8 kommer ihåg mitt användar namn vid inloggning (endast ett musklick) men föreslår ett dolt lösenord som ej fungerar (troligtvis det gamla).
Jag har rensat all webhistorik inklusive cookies utan resultat och dessutom kollat upp alla inställningar som rör lösenord i IE8.
Problemet är att IE 8 inte frågar om jag skall spara det nya lösenordet utan nöjer sig med det gamla som tydligen anses vara knutet till mitt användarnamn..
Jag kollade upp motsvarande på en annan dator med annat operativsystem där inloggning till forumet fungerat tidigare med att presentera lösenordet automatiskt.
Det fungerade inte här heller! Vad är gemensamt för de båda datorerna med samma problem? Jo - ny programvara i forumet.
Enligt länken
http://blogs.msdn.com/b/ieinternals/archive/2009/09/11/troubleshooting-stored-login-problems-in-ie.aspxSå kan en webbsidas sätt att presentera ett loginförfarande för en browser ställa till problem. Presenterar nya och gamla forumprogramvaran loginförfarandet på samma sätt?
Även om det skulle skilja klarar säker IE 8 detta om man inte begransat detta från IE 8 :s sida med snäva inställningar - vad vet jag?
Jag är sannolikt inte ensam om att logga in på forumet från IE 8. Har någon här i forumet sett nämnda problem med att lösenordet inte sparas och intedyker upp automatiskt.
Tacksam för svar